Zdravotné návyky, ktoré sa môžeme naučiť od britskej kráľovskej rodiny

18.11.2021

Vzhľadom na náročný pracovný program a množstvo verejných aktivít musia členovia kráľovskej rodiny dbať na svoje zdravie. Preto majú mnohí členovia britskej kráľovskej rodiny mnoho zdravých návykov, ktoré si osvojili v priebehu rokov. Či už ide o cvičenie jogy, jedenie vajec na raňajky alebo pravidelné cvičenie, všetky tieto návyky nám môžu pomôcť viesť zdravší život.

Náš tím odborníkov zozbieral zopár zdravých návykov britskej kráľovskej rodiny, ktorými sa vo svojom živote môžeme inšpirovať aj my.

1. Meghan Markle cvičí jogu.

Počas rozhovoru pre časopis Best Health Magazine v roku 2016 vojvodkyňa zo Sussexu prezradila, že jogu cvičí takmer celý život. Keď začala Meghan cvičiť jogu so svojou mamou inštruktorkou, najprv sa zdráhala. No potom v dospelosti začala hot jógu cvičiť pravidelne.

2. Kráľovná Alžbeta má rada horkú čokoládu.

Podľa bývalého kráľovského šéfkuchára Darrena McGradyho kráľovná miluje tmavú čokoládu. Nie je však veľkou fanúšičkou iných druhov čokolády, uprednostňuje čokoládu s obsahom kakaa 60 % alebo viac. Tmavá čokoláda je oveľa zdravšou alternatívou mliečnej a bielej čokolády a má veľa preukázateľných zdravotných výhod. Medzi ne patrí napríklad znižovanie krvného tlaku a zlepšovanie funkcií mozgu.

3. Kate Middleton do svojho jedálnička zaraďuje veľa surových potravín.

Vojvodkyňa z Cambridge je veľkou fanúšičkou surovej stravy. Medzi jej obľúbené patria ceviche (peruánske národné jedlo zo surovej ryby), bobule goji alebo melónový šalát. Častá konzumácia surových potravín, najmä ovocia a zeleniny, umožňuje organizmu získať viac živín. Organizmus potom srší väčšou energiou, žiari čistejšou pleťou a môže sa pochváliť lepším trávením. 

4. Princezná Beatrice je maratónska bežkyňa.

Keď v roku 2010 zabehla princezná Beatrice Londýnsky maratón, stala sa prvou osobou v histórii britskej kráľovskej rodiny, ktorá to kedy dokázala. Odvtedy absolvovala množstvo pretekov, väčšinou pre charitatívne organizácie.

Aj keď väčšina z nás nie je maratónsky bežec, zaradenie kardio cvičenia v podobe behu alebo rýchlej chôdze do nášho programu nám pomôže viesť oveľa zdravší životný štýl.

5. Obľúbené raňajky princa Charlesa sú jedlá z vajec.

V roku 2020 sa Clarence House podelil o jeden z obľúbených receptov princa Charlesa. Ide o syrové pečené vajcia. Recept sa dá pripraviť z vajec, akéhokoľvek druhu britského syra, špenátu, paradajok a dvojitej smotany. Vajcia sú skvelým zdrojom bielkovín, vitamínu B2 a selénu, a preto sa ukazujú ako veľmi sýta a výživná voľba na raňajky.

6. Princezná Charlotte má rada olivy.

Jej matka vojvodkyňa z Cambridge prezradila, že Charlotte rada chrumká olivy ako desiatu. Hoci výber malej princeznej môže byť pre jej vekovú skupinu trochu nezvyčajný, olivy sú skvelou zdravšou alternatívou slaných pochutín. Olivy sú bohaté na vitamín E a ďalšie antioxidanty.

7. Vojvodkyňa Camilla konzumuje hrášok priamo zo struku.

Vojvodkyňa z Cornwallu má vlastnú zeleninovú záhradu a rada si pochutnáva na vlastných plodinách. Jej obľúbeným občerstvením je surový hrášok, pretože si veľmi vychutnáva jeho čerstvú, sladkú chuť. Hrášok má protizápalové vlastnosti a je skvelým zdrojom vitamínu C, E a zinku.

8. Princ William má rád krátke, ale účinné cvičenie.

Princ William sa udržiava v dobrej kondícii pomocou 11-minútového cvičenia, ktoré si nevyžaduje žiadne vybavenie a bolo vyvinuté pre kanadské kráľovské letectvo. Jeho starý otec, princ Philip, si tiež obľúbil túto jednoduchú rutinu. Toto cvičenie pozostáva z piatich cvikov, ktoré sú zamerané na všetky svalové skupiny.

9. Princ Harry pije čerstvé šťavy a užíva doplnky stravy.

Odkedy má vzťah s Meghan, princ Harry vraj žije oveľa zdravšie. Rád vstáva skoro ráno a deň začína dobrým tréningom a čerstvým zeleným džúsom. Užíva aj doplnky stravy, ktoré mu odporučil odborník na výživu.

10. Princezná Diana rada cvičila, aby si zlepšila duševné zdravie.

Podľa jej bývalej osobnej trénerky Jenni Rivett princezná Diana necvičila len preto, aby sa udržala vo forme, ale aby si zlepšila fyzické aj duševné zdravie. Pravidelné cvičenie má množstvo preukázaných prínosov pre myseľ, napríklad znižuje úzkosť a stres a pomáha pri nespavosti a problémoch s pamäťou.

Aký dobrý zvyk ste si nedávno osvojili? Dokáže vám pomôcť viesť lepší život? Ďalšie tipy kráľovského životného štýlu vám vedia pripraviť naši odborníci. Nechajte sa nimi inšpirovať!